Nasz blog

Szukamy inspiracji
inspirujemy innych

employer branding | HR marketing | komunikacja | marka | EVP


Zakładka kariera z mocą przyciągania

3 kwietnia 2019 by Karolina Węgrzyn0
Fresh-1200x382.png

Czyli jak pokazać kulturę organizacji na dzień dobry – case study firmy FreshMail

FreshMail to firma technologiczna, specjalizująca się w e-mail marketingu, działająca na trudnym dla pracodawców rynku pracy. Jak się wyróżnić na tle innych pracodawców i dotrzeć do kandydatów kuszonych wieloma ofertami pracy? Najlepiej poprzez pokazanie filozofii pracy potencjalnemu członkowi Zespołu już przy pierwszym kontakcie z marką, czyli na stronie internetowej. Strona karierowa FreshMail otrzymała główną nagrodę w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2018 w kategorii Strona/zakładka kariery/ Landing page.

Rynek pracy stawia pracodawcom niemałe wyzwania, zwłaszcza w sektorze technologicznym, który jest przesycony ofertami pracy i samo ogłoszenie nie wystarcza, aby zainteresować kandydata. Jak wynika z raportu “Engineering Culture and Methods InfoQ Trends Report” obecnie najbardziej znaczącym czynnikiem przyciągającym potencjalnych pracowników staje się kultura organizacyjna i to ona stanowi przewagę konkurencyjną.

Jednym z pierwszych punktów styku potencjalnego kandydata z marką pracodawcy jest strona kariery, dlatego warto ją wykorzystać  nie tylko do publikacji aktualnych ogłoszeń rekrutacyjnych, ale również do przekazania podstawowych założeń kulturowych organizacji. Jak  to zrobił Freshmail? Zapraszamy do lektury case study.

Transformacja Agile

FreshMail zatrudnia już ponad 70 osób, a chcąc się rozwijać, stale potrzebuje nowych pracowników. Dlatego ważna jest dla nich opinia wiarygodnego i atrakcyjnego pracodawcy.

Docelowi kandydaci firmy to zarówno osoby z doświadczeniem, które chcą pracować w jednym z pięciu działów firmy: Biuro Obsługi Klienta, Marketing, IT, Administracja, Sprzedaż, jak i studenci, dla których praca we FreshMailu byłaby pierwszą pracą.

Tworząc nową stronę firma była w trakcie transformacji Agile, a zespół każdego dnia pracował nad kulturą i sposobem komunikowania się. Firma nastawiona jest na długofalową współpracę z członkami zespołu, dlatego postanowiono szerzyć wypracowaną kulturę Agile oraz zapoznać kandydatów z wartościami firmy, aby decydując się na aplikowanie do firmy, byli pewni, że pasują do organizacji.

Poznaj naszą kulturę

Celem projektu była przebudowa strony rekrutacyjnej marki w taki sposób, aby pokazać kandydatom filozofię pracy FreshMail już przy pierwszym kontakcie z marką. Stronę skonstruowano tak, by zamieszczone treści były dopasowane do profili i oczekiwań kandydatów, a przede wszystkim kładły nacisk na panującą w organizacji kulturę.

Kandydat zaglądający na stronę może zobaczyć nie tylko zbiór ładnie przedstawionych wartości, ale również dowie się, co te wartości oznaczają dla firmy i jak się przekładają na codzienną pracę i relacje.

 

 

Nowa struktura strony

Największe zmiany zaszły w sekcji Praca. Wcześniej kandydat mógł tu przede wszystkim znaleźć odnośniki do podstron z ogłoszeniami rekrutacyjnymi, a nie mógł dotrzeć do treści dotyczących kultury Organizacji, panującej atmosfery czy wykorzystywanych technologii. Teraz strona karierowa została podzielona na zakładki, aby zwiększyć przejrzystość i jednocześnie wzbogacić ją o treści dotyczące kultury oraz wartości firmy.

Powstały zakładki:

  • Dlaczego my – skierowana do każdego zainteresowanego pracą we FreshMail oraz
  • Technicznie rzecz ujmując – dedykowana specjalistom IT, którzy mogą zapoznać się ze skalą pracy oraz wykorzystywaną technologią, bo wiadomo, że lubią konkrety.

 

Aktualne informacje mają zachęcić kandydatów do podjęcia pracy we FreshMail i ułatwić proces rekrutacji.

 

 

Ogłoszenie po nowemu

Metamorfozie poddano również ogłoszenie o pracy, skupiając się na na przejrzystości i czytelności prezentowanych treści, tak by już przy pierwszym kontakcie wzbudzić zainteresowanie Kandydatów. Jasny przekaz ma kusić kandydatów do podjęcia wyzwań, które na niego czekają, a także pokazać oczekiwania wobec kandydatów i oferowane korzyści.

Ogłoszenia wzbogaciły się także o informacje o tym, kogo Kandydat spotka na rozmowie, jak wygląda proces rekrutacyjny oraz dlaczego warto dołączyć do naszego Zespołu. Ten zabieg umożliwia zebranie w jednym miejscu informacji dotyczących przyszłego spotkania, a co za tym idzie zwiększenie jego poczucia bezpieczeństwa, bo inaczej rozmawia się z osobami, które już wcześniej można było poznać, choćby wirtualnie.

Częścią ogłoszeń jest również film, w którym Karolina Gnat, HR Manager Fresh Mail, opowiada o tym, co jest ważne dla organizacji i jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. Co ciekawe, film został w całości zrealizowany przez pracowników FreshMaila, co było świetną okazją do wykorzystania firmowych talentów.

Na stronie dodano również przycisk zachęcający do pozostawienia CV również kandydatom, którzy  nie znaleźli w tym momencie ogłoszenia dla siebie, co daje możliwość budowania bazy kandydatów, po których można sięgnąć przy kolejnych rekrutacjach.

FreshMail od środka

Marka z chęcią prezentuje życie firmy od wewnątrz, zarówno biurową codzienność jak i czas spędzany poza biurem, za pomocą zdjęć i video. Ciekawi tego, jak wygląda przestrzeń biurowa od środka, mogą wybrać się na wirtualną wycieczkę po biurze, które stanowi dumę pracowników. Bardzo ważną rolę w firmie odgrywają Atmosphere Managerowie, czyli…psy, które w firmie zajmują specjalne miejsce. To co ważne, na wszystkich zdjęciach na stronie są pracownicy firmy, co zwiększa autentyczność przekazu.

Podkreślamy jak bardzo liczą się dla nas ludzie. Mówimy wprost co jest dla nas ważne i z kim chcemy pracować. Na spotkaniach z Kandydatami niejednokrotnie słyszymy komentarz: “Wasza strona przekonała mnie do tego, że chcę pracować w takim środowisku”. Dzielimy się naszymi wartościami.” – mówi Karolina Gnat, HR Manager FreshMail.

 

 

Efekty

FreshMail to firma technologiczna, dlatego mierzy efekty zmian na stronie, wykorzystując różne technologie (m.in. mapy cieplne), a także otrzymuje informacje zwrotne od kandydatów, którzy często wskazują, że to właśnie informacje na stronie zachęciły ich do aplikowania na ogłoszenie.

Jakie wymierne efekty przyniosły zmiany na stronie?:

  • wydłużył się czas przebywania odwiedzających na stronie rekrutacyjnej,
  • co druga osoba przechodzi z zakładki praca na zakładkę „Dlaczego my” lub „Technicznie rzecz ujmując”,
  • o 25% wzrósł poziom unikalnych wejść na nową stronę,
  • umieszczane treści są angażujące dla odwiedzających, ponieważ docierają oni do końca głównej sekcji rekrutacyjnej oraz przechodzą do nowych zakładek (jak wynika z analizy map cieplnych).

Jak pokazuje przykład FreshMaila, pokazanie kultury organizacyjnej firmy to dobry pomysł na zainteresowanie kandydatów firmą i pozyskanie wartościowych CV. Zajrzyjcie na stronę https://freshmail.pl/praca/ i zainspirujcie się!

Chcesz się pochwalić stroną internetową Twojej firmy? Zapraszamy do przesłania zgłoszenia do tegorocznej edycji konkursu Employer Branding Excellence Awards. Szczegóły znajdziesz na stronie www.employerbrandingsummit.pl/konkurs-ebea/

Opracowała Karolina Węgrzyn na podstawie zgłoszenia konkursowego FreshMail