Nasz blog

Szukamy inspiracji
inspirujemy innych

employer branding | HR marketing | komunikacja | marka | EVP


Pokaż organizację z całkiem innej perspektywy – case study Tooploox

tooploox_grafika.jpg

Każda firma ma swoją opowieść. Musi ją tylko znaleźć i opowiedzieć w taki sposób, aby zainteresować nią potencjalnych kandydatów. Jak to zrobić? Można tak, jak Tooploox, pokazując firmę i jej kulturę z perspektywy… kota. I to nie byle jakiego, ale kota, który planuje wycieczkę do San-Domierza! Jak wygląda firma pokazana przez kota? Dowiecie się z filmu wizerunkowego, który został wyróżniony w Konkursie Employer Branding Excellence Awards 2018 w kategorii Film rekrutacyjny/wizerunkowy.

Tooploox to założony w 2012 r software house, który pomaga startup’om i większym firmom w tworzeniu produktów opartych o najnowsze technologie i trendy z dziedziny informatyki. Ludzie, którzy współtworzą fantastyczną, startup’ową kulturę Tooploox’a, to osoby z branży IT, z doświadczeniem w pracy przy różnych, zaawansowanych projektach.

Najważniejszy jest cel…
Jak wiadomo, tworząc video o pracodawcy, najważniejsze jest, aby wiedzieć jaki jest jego cel, jakie ma przynieść efekty. Dla Tooploox tym celem było zwiększenie rozpoznawalności marki pracodawcy wśród grupy docelowej oraz ilości spływających aplikacji. Ważne było też wzmocnienie zaangażowania pracowników i ich integracja, gdyż ich liczba w 2017 roku znacznie wzrosła. Mimo gwałtownego wzrostu ilości pracowników, firmie udało się zachować płaską strukturę organizacyjną oraz wypracowaną kulturę, którą to postanowiono się pochwalić.

Kierując się grupą docelową marki, którą stanowią głównie osoby z branży IT w wieku 25-35 lat, postanowiono wykorzystać content video, który byłby bliski zarówno potencjalnym kandydatom jak i pracownikom firmy.

Wiarygodny przekaz kluczem do sukcesu
Aby film był skuteczny, musi w wiarygodny sposób przekazać informacje o pracodawcy. Przy tym przekaz musi być ciekawy, żeby przyciągnąć uwagę docelowego odbiorcy. Jak wiadomo Internet kocha koty, więc decyzja była bardzo prosta. Tym bardziej, że Tooploox posiada idealną historię, której głównym bohaterem jest kot Leon. To właśnie Leon opowiedział o Tooploox ze swojej perspektywy, tym samym przekonując do firmy spore grono odbiorców, w tym przede wszystkim potencjalnych kandydatów.

„Historia Kota Leona zaczyna się na budowie, nieopodal naszego biura. Tam trójka pracowników znalazła w koparce kilkutygodniowego kotka. Nie mogliśmy zostawić go na pastwę maszyn budowlanych, w ten sposób do zespołu Tooploox dołączył pierwszy czworonóg.” – wspomina Agnieszka Sierzputowska, Graphic Designer

Dodatkowo, do realizacji filmu zostali zaangażowani wszyscy pracownicy, a wielu z nich zagrało w samej produkcji, co jeszcze podbiło wiarygodność przekazu filmu. Tak powstał film „Join the family”, który w listopadzie 2017 r. został opublikowany na kanale YouTube oraz na Facebook’u firmy Tooploox, zdobywając wtedy ponad 20 tysięcy wyświetleń.

„Format filmu pozwolił nam opowiedzieć historię, która wydarzyła się naprawdę a jednocześnie symbolizuje to, w co w Tooploox wierzymy. Od samego początku istnienia firmy na pierwszym miejscu stawialiśmy ludzi. Chcieliśmy stworzyć film, w którym pokażemy to, co wyróżnia ludzi, którzy budują niezwykłą atmosferę, w której najważniejsze są: Zaufanie, Relacje między ludźmi, Współpraca, Komunikacja, Samodzielność. Dzięki temu, co i w jaki sposób pokazaliśmy, przyciągnęliśmy do siebie kandydatów wyznających i szukających podobnych wartości. „ – mówi Magdalena Tuła, Culture & People Specialist w Tooploox.

Efekty
Efektem opublikowania filmiku, jak również innych działań wizerunkowych prowadzonych przez Tooploox, był wzrost liczby aplikacji do firmy (w okresie 11.2017 – 03.2018 wzrosła o 146 aplikacji, w porównaniu do roku 2016). Film spełnił oczekiwania i założenia Tooploox, który stał się firmą bardziej rozpoznawalną. Film cieszył się również bardzo dobrym odbiorem zarówno wśród specjalistów z branży, konkurencji, jak i (co najważniejsze) przyszłych kandydatów.
Warto również wspomnieć, że firma jest otwarta na zwierzaki i prawie codziennie w biurze goszczą psy lub koty pracowników.

Zobaczcie, jak wyglądała współpraca z Leonem zza kulis

Zapraszamy do udziału w tegorocznej edycji konkursu Employer Branding Awards 2019 nie tylko w kategorii Film rekrutacyjny / wizerunkowy, ale i w pozostałych.
Szczegóły konkursu: www.employerbrandingsummit.pl/konkurs-ebea

 

Opracowała Karolina Węgrzyn we współpracy z firmą Tooploox